- Kredyty gotówkowe
- Kredyty hipoteczne
- Kredyty dla firm
- Lokaty bankowe
Oferty pakietowe, czyli czy sprzedaż wiązana się opłaca?
Sprzedaż wiązana to pojęcie szeroko znane w branży handlowej, a także nieobce sektorowi bankowemu w Polsce. Każdego dnia możemy natknąć się na tego typu oferty. Sprawdźmy, czym jest sprzedaż wiązana i czy warto decydować się na takie oferty.
Na sprzedaż wiązaną (cross-selling) możemy natknąć się w wielu sklepach. Wystarczy przykład salonów AGD/RTV, gdzie taki sposób sprzedaży jest powszechnie stosowany - przykładowo, kupując notebooka, dostajemy także propozycję zakupu torby itd. Nie inaczej jest także w przypadku produktów bankowych, a zwłaszcza - kredytów hipotecznych.
Instytucje finansowe chętnie proponują np. promocyjne kredyty lub lokaty wraz z pakietami dodatkowych produktów. Dzięki temu przy niskich nakładach mają szansę skutecznie zwiększyć sprzedaż, a tym samym własny zysk.
Nic za darmo!
Zasada działania banków w przypadku cross-sellingu nie jest bardzo skomplikowana. Cena wybranego produktu zostaje obniżona tak, by była bardzo atrakcyjna i przyciągała uwagę (np. reklamy kredytów gotówkowych) albo bank umożliwia ponadprzeciętne zyski z podwyższonym oprocentowaniem w przypadku lokat lub kont oszczędnościowych.
Oczywiście, nie ma nic za darmo. Bank oczekuje, że klient, korzystając z tych promocyjnych ofert, wykupi także dodatkowe produkty (przeważnie im bardziej atrakcyjna promocja, tym więcej produktów bankowych należy nabyć).
Kto odniesie korzyść?
Cross-selling jest coraz popularniejszy na rynku i banki coraz chętniej z niego korzystają, szczególnie w przypadku nowych klientów.
Właściwie argumentacja jest zawsze podobna: klient uzyska niezwykłe korzyści, np. zapłaci mniejszą prowizję lub marżę przy kredycie hipotecznym, jeśli zdecyduje się na jeden lub kilka dodatkowych produktów, zwykle:
- konto osobiste,
- kartę kredytową,
- dodatkowe ubezpieczenie na życie lub od utraty pracy
- plan inwestycyjno-oszczędnościowy.
Na pewno korzyści odniesie bank, a klient często zapłaci za wszystko dużo więcej, niż gdyby zrezygnował z warunków promocyjnych.
Oczywiście, przepłacanie przy cross-sellingu nie zawsze ma miejsce, ale i tak najczęściej wygranym jest właśnie bank, który albo zdobywa nowego klienta i to od razu z kilkoma produktami, albo jeszcze silniej przywiązuje do siebie dotychczasowego, który nie zawsze nawet przeliczy koszty nowej oferty, a najczęściej będzie się czuł doceniony i zobowiązany do lojalnego korzystania z usług dotychczasowego banku.
Łatwo się domyślić, że klient, który posiada w danej instytucji finansowej więcej niż jeden produkt nie tak łatwo zdecyduje się na odejście.
Podobne artykuły:
- Rzecznik Finansowy będzie aktywniej pomagał frankowiczom 2020-01-22
- Po jaką kwotę kredytu hipotecznego sięga młody Kowalski? 2019-09-30
- Condohotele - zysk wyższy niż na lokacie? 2019-09-27
- Program Mieszkania Plus zyska więcej gruntów pod budowę osiedli 2019-03-27
- Kredyt mieszkaniowy a budowlany: czym się różnią? 2018-10-27
- Czy rynek wtórny w początku 2019 r. czeka paraliż? 2018-10-17
- Niższa marża w promocji kredytu mieszkaniowego mBanku 2018-10-15
- W 2019 r. w Radomiu ruszy budowa lokali w Mieszkaniu Plus 2018-09-30
- Program Czyste Powietrze: dopłaty do 90% kosztu zakupu systemów grzewczych 2018-09-30
- Deutsche Bank rezygnuje z kredytów hipotecznych w euro 2018-08-22
Porady
Kalkulatory
kredytowe
Policz, co się opłaca
Poradnik
kredytobiorcy
Co, jak, gdzie
Okiem blogera
Wejdź, przeczytaj, dowiedz się!