- Kredyty gotówkowe
- Kredyty hipoteczne
- Kredyty dla firm
- Lokaty bankowe
Jak podnieść wartość sprzedawanego mieszkania?
Czasami przychodzi taki moment w życiu, gdy trzeba pozbyć się ukochanego M, w którym spędziło się wiele lat. Jednak obok sentymentów, pojawia się jeszcze kwestia – w jaki sposób, bez wielkich wydatków, podnieść wartość sprzedawanego mieszkania?
Do Polski dotarła już moda na tzw. lifting mieszkania. Jest to bardzo popularne na świecie, szczególnie w Stanach Zjednoczonych i w Wielkiej Brytanii. Sprawdźmy, co kryje się za tym określeniem.
Lifting a kwestia sprzedaży
Lifting mieszkania to nic innego, jak odświeżenie i uporządkowanie lokalu. Na świecie funkcjonują już firmy, które profesjonalnie oferują tego typu usługi. W Polsce również pojawia się coraz więcej ogłoszeń osób i podmiotów gospodarczych, które gotowe są zająć naszym mieszkaniem.
Lifting ma wielu zwolenników i uważany jest za skuteczne rozwiązanie, by nie tylko sprzedać mieszkanie, ale również uzyskać za niego lepszą cenę. Okazuje się, że proces odświeżania lokalu chętnie korzysta ze zdobyczy psychologii. Najważniejsze jest jednak to, że samemu również można dokonać ulepszeń stanu posiadanej nieruchomości i nie są to wcale skomplikowane działania.
Lifting dla każdego
Nie trzeba być wcale specjalistą od budowlanki czy wystroju wnętrz, by przeprowadzić skuteczny lifting własnego mieszkania. Wystarczy tylko trochę czasu oraz zastosowanie się do kilku rad.
Zacznijmy od spraw ogólnych, ale ważnych. Na początek warto sprawdzić stan techniczny wszystkich kontaktów i gniazdek, a ewentualne uszkodzenia – usunąć. Żadne z naszych drzwi nie powinny skrzypieć, w tym miejscu przyda się smar. Podobnie wszystkie źródła światła powinny być sprawne (czasami przecież się zdarza, że klient ogląda lokal wieczorem).
Kolejnym krokiem jest pozbycie się wszelkich osobistych pamiątek z szafek i ozdób ze ścian, kurtek, płaszczy i butów z przedpokoju. Przestrzeń powinna być w swojej wymowie neutralna, osoba oglądająca mieszkanie musi poczuć, że jest w stanie zaadaptować się w tym wnętrzu. Podobna uwaga odnosi się również do koloru ścian. Ekstrawagancką kolorystykę lepiej zamienić na stonowane odcienie, jak np. beż. Każdy ma swój gust i nie można zniechęcić potencjalnego kupca kolorami, które mogą być dla niego nie do zaakceptowania.
Podstawą jest, oczywiście, czystość. Zanim pojawi się chętny na kupienie naszego mieszkania, trzeba je dokładnie posprzątać, łącznie z umyciem okien i podłóg. Znalezienie kurzu w najmniej odpowiednim miejscu może od razu nasunąć podejrzenie kupca, że mieszkanie nie jest odpowiednio zadbane, a tym samym jego cena jest zbyt wysoka.
Warto pokazywać wszystkie pomieszczenia, również łazienkę i toaletę. Nie zapomnijmy jednak usunąć osobistych kosmetyków, a szczególnie bielizny i nieestetycznych ręczników. Wanna, umywalki i sedes powinny lśnić. To zawsze robi dobre wrażenie.
Do wizyty potencjalnego klienta warto się przygotować dokładnie, dbając o wszystkie detale. Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze i często to ono w dużej mierze ma wpływ na decyzję o ewentualnym kupnie mieszkania.
Podobne artykuły:
- Rzecznik Finansowy będzie aktywniej pomagał frankowiczom 2020-01-22
- Po jaką kwotę kredytu hipotecznego sięga młody Kowalski? 2019-09-30
- Condohotele - zysk wyższy niż na lokacie? 2019-09-27
- Program Mieszkania Plus zyska więcej gruntów pod budowę osiedli 2019-03-27
- Kredyt mieszkaniowy a budowlany: czym się różnią? 2018-10-27
- Czy rynek wtórny w początku 2019 r. czeka paraliż? 2018-10-17
- Niższa marża w promocji kredytu mieszkaniowego mBanku 2018-10-15
- W 2019 r. w Radomiu ruszy budowa lokali w Mieszkaniu Plus 2018-09-30
- Program Czyste Powietrze: dopłaty do 90% kosztu zakupu systemów grzewczych 2018-09-30
- Deutsche Bank rezygnuje z kredytów hipotecznych w euro 2018-08-22
Porady
Kalkulatory
kredytowe
Policz, co się opłaca
Poradnik
kredytobiorcy
Co, jak, gdzie
Okiem blogera
Wejdź, przeczytaj, dowiedz się!